Trudno wyobrazić sobie ciekawszy i bardziej wdzięczny temat obrazów niż konie. Te niezwykłe zwierzęta od tysiącleci towarzyszące człowiekowi w bitwach, ciężkiej pracy i jako źródło rozrywki wielokrotnie w przeszłości stawały się niedoścignionym wzorem artystów wielkiej miary. Konie malował Józef Chełmoński i Canaletto. Mistrzami w odwzorowywania koni byli malarze z rodziny Kossaków. Juliusz, Jerzy i Wojciech na swoim koncie mają w sumie ponad 200 płócien, w których koń pojawia się samodzielnie albo, jako towarzysz ułana czy uczestnik bitwy.
Wśród polskich malarzy zmagało się z tym tematem wielu. Jedni próbowali tworząc pojedyncze dzieła, inni, jak Ignacy Zygmuntowicz, Alfred Wierusz-Kowalski czy Piotr Michałowski malowali te zwierzęta pasjami doprowadzając sztukę do perfekcji. Dziś nie trzeba już sięgać po talent, sztalugę i pędzel, bowiem konie można mieć w domu dzięki nieocenionym możliwościom aparatów cyfrowych i komputerowego wydruku. Ci, którzy pozostają wierni Kossakom lub Chełmońskiemu mają też do dyspozycji doskonałe cyfrowe reprodukcje na fakturowanym podkładzie, które do złudzenia przypominają oryginalne dzieło.
Obrazy konie
W dekoracji wnętrz obrazy przedstawiające konie są niemal uniwersalne. Tematyka nie jest ani zbyt nowoczesna, ani też nie kojarzy się z zaściankowością, przeżytkiem, dawnymi czasami. Koń jest po prostu piękny i może być rozpatrywany w kategorii dzieła sztuki, a jeśli dodać do niego odpowiednie otoczenie, ciekawe tło i ujęcie można modyfikować obraz odpowiednio do każdego wnętrza. Wśród istotnych elementów warto wspomnieć o dynamice i refleksyjności przejawiających się w galopującym stadzie z rozwianymi grzywami, albo w spokojnym skubaniu trawy wśród drzew. Każdy z tych poziomów energetycznych ma inny wpływ na odbiór wnętrza.
Drugim ważnym elementem jest sposób prezentacji zwierząt. Koń stojący na łące za ogrodzeniem, jak ten na obrazie http://obrazynasciany.pl/sklep/obraz-tryptyk-kon-na-lace/ nasuwa skojarzenia z wsią, zdrowym jedzeniem, świeżym powietrzem i całkowitym luzem. Galopujący rumak to przykład ekstremalnego sportu, jedności ze zwierzęciem i poddawanie się nieokiełznanej naturze. Innym sposobem modyfikacji obrazów jest operowanie filtrami komputerowymi, które pozwalają na tworzenie nietypowych tonacji kolorystycznych, tworzenie obrazów w sepii albo monochromatycznych.